بازار سرمایه امروز پس از ۹ ماه کانال دو میلیون واحد را از دست داد و شاخص کل با افت۴۷۲۲ واحد به رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید.

بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار سرمایه امروز نیز همانند روز گذشته منفی شد و کانال دو میلیون واحد را از دست داد. از اوایل آبان سال گذشته که برای حدود ۱۰ روز بورس محدوده دو میلیون واحد را از دست داد و سپس آن را پس گرفت، تا امروز این اتفاق نیفتاده بود.

روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۷۲۲ واحد کاهش یافت و به یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۵۳ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم ۸۴۶ واحد افت کرد و در عدد ۶۳۳ هزار و ۷۰۶ واحد ایستاد.

امروز ۲۲۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن به ۲۸۶۵ میلیارد تومان رسید.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند. فولاد، وبملت و ذوب نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

فرابورس ایران هم امروز ۱۸ واحد کاهش پیدا کرد و شاخص آن به ۲۰ هزار و ۶۸۵ واحد رسید.

روز دوشنبه ۹۵ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

شاوان اثر مثبت بر فرابوس داشتند اما ‌فصبا و آریا تاثیر منفی ایجاد کردند. خنور، فصبا و وسپهر هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

دیروز مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: این صندوق درصدد است برای حمایت از بازار سرمایه، اوراق تبعی از نوع تامین مالی را به میزان ۵۰۰۰ میلیارد تومان منتشر کند.

از روز ۱۴ مردادماه به منظور کاهش اثر ریسک‌های سیستماتیک بر بازار سرمایه، دامنه نوسان از شش به منفی و مثبت یک درصد کاهش پیدا کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه، در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصد برقرار باشد.

کد خبر 873747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    بورس در این کشور مرد . سال 1399 که رسما بورس را قربانی کردند و وزیر وقت با افتخار اعلام کرد 550 هزار میلیارد کسری بودجه را از بازار سرمایه تامین کردند ؛ بعد دو بار تکرار شد و همیشه همه مسئولین گفتند رسیدگی می کنیم ؛ از محروم حمایت می کنیم ؛ سهامدار خرد نباید اسیب ببینه و.. ولی مراسم قربانی تکرار شد . 50 میلیون سهامدار خرد رسیده به حدود 60هزار فعال که اونام در حال ترک بازار هستند . امروز بسیاری از نمادها حتی یک برگ هم معامله نشد . این یعنی مرگ بازار سرمایه .
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    4 0
    خیلی وقته از دست داده. قیمت سهم ها رو نگاه کنید متوجه میشید که مدت هاست شاخص زیر ۲ میلیونه . این بود حمایت از تولید و سرمایه گذاری حلال؟
  • محمدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    4 0
    خدا لعنت کنه اونیکه گفت قیمت ها ارزنده هستند و چردم نگران نباشند.خداوند لعنت کنه اونیکه گفت بازدهی بازار سرمایه نسبت به بقیه بازارهای غیر مولد بیشتر خواهد بود.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    4 0
    پس رئیس سازمان بورس و شورای عالی بورس و ناظر بازار و این همه دم و دستگاه و تشکیلات تو بورس برای چیه؟ چرا بعد ۴ سال هنوز سهامدار باید تو ضرر سنگین باشه بازارهای بی حساب و کتاب و دلال محور، خودرو و مسکن و دلار و ارز بیشتر سود نصیب فعالینش کرد تا این خراب شده مثلا شفاف و ساختارمند